De dag van vertrek - Reisverslag uit Nederland, Nederland van anoukbeijer - WaarBenJij.nu De dag van vertrek - Reisverslag uit Nederland, Nederland van anoukbeijer - WaarBenJij.nu

De dag van vertrek

Blijf op de hoogte en volg

05 September 2017 | Nederland, Nederland

Vandaag is het dan eindelijk zover! Na maanden van voorbereiding vertrek ik vanavond met vier andere studenten van het Saxion naar Namibië. Wij vliegen vanaf Schiphol, onze vlucht zal ongeveer 12.5 uur duren. In totaal zijn wij vier maanden in Namibië, waarvan wij drie maanden stage lopen in het Katutura State hospital in Windhoek. Windhoek is de hoofdstad van Namibië.

Afgelopen weekend heb ik afscheid genomen van mijn lieve familie en vriendinnen!
Ik ben nu bezig met de laatste spulletjes inpakken en dan kunnen we vanmiddag vertrekken richting Schiphol.

Even wat algemene informatie over Namibië :p
Namibië heeft een oppervlakte van 824.268 km². Dit is 20 keer zo groot als Nederland. Namibië heeft 2.436.469 inwoners, hiervan wonen er 325.858 in Windhoek.

Er wordt betaald met de Namibische dollar. Op dit moment is 1 NAD 0,0648750126 euro.

In Namibië is het rond de 30 graden. Namibië heeft een woestijnklimaat. Als het in Nederland winter is, is het in Namibië zomer en andersom.

Engels is de officiële taal in Namibië, dus dat is fijn haha. Daarnaast wordt er Afrikaans gesproken en ook wat Duits. Namibië is een kolonie van Duitsland geweest, vandaar.

Naast onze stage in het ziekenhuis zijn wij ook van plan om veel dingen te zien van Namibië. Ik ben heel erg benieuwd.



  • 05 September 2017 - 15:04

    Veronique :

    Heel veel plezier en een hele fijne tijd in Namibie. Goede reis !!
    (Stiekem ben ik best een beetje jaloers)

  • 06 September 2017 - 15:14

    Rozanne:

    Hoi Anouk,

    Zou je het leuk vinden om via Instagram te laten zien wat jullie allemaal meemaken daar?

    Groetjes,
    Rozanne (van Saxion social media)

  • 06 September 2017 - 20:06

    :

    Hoi Rozanne,
    Dat lijkt me wel leuk!

  • 06 September 2017 - 20:15

    Marianne:

    Succes en een hele fijne tijd

  • 11 September 2017 - 15:27

    Rozanne:

    Hoi Anouk,

    Zou je van 2 tm 6 oktober kunnen?

    Groetjes,
    Rozanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 16 Aug. 2017
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 16035

Voorgaande reizen:

05 September 2017 - 28 December 2017

Mijn reis in Namibië

Landen bezocht: