Etosha National Park - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van anoukbeijer - WaarBenJij.nu Etosha National Park - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van anoukbeijer - WaarBenJij.nu

Etosha National Park

18 Oktober 2017 | Namibië, Windhoek

Afgelopen weekend zijn we naar Etosha geweest samen met Wayne, Christina en Samuel (dit zijn de vriendin en het zoontje van Wayne). Etosha is een nationaal park en ligt in het noorden van Namibia en is ongeveer even groot als de helft van Nederland. Het is zo’n 22.750 km².

Met een busje dat overvol beladen was met tenten, slaapzakken en spullen vertrokken we 6 uur ’s morgens richting Etosha. Onderweg zijn we gestopt bij een krokodillenfarm. Hier waren heel veel nijlkrokodillen. Krokodillen van 1 jaar tot krokodillen die wel 130 jaar kunnen worden. Deze krokodillen worden voornamelijk gebruikt voor vlees en hun huid voor het maken van tassen en riemen. Van de week zijn wij weer bij Joe’s Beerhouse uiteten geweest met Agnes en Julius, hier heb ik een stukje krokodil mogen proeven van Elise. Het smaakte apart, het was wel oke. We kregen een hele tour door het park heen.

Toen we allemaal weer in het overvolle busje zaten vervolgden we onze weg naar Etosha. Onderweg zagen we al apen en pumba’s lopen. Toen kwamen we om 12.00 uur eindelijk bij Etosha aan. Onze tenten zouden staan op Halali kamp. Nu waren wij al blij dat we bij Etosha waren, echter voordat we bij kamp Halali waren, waren we weer 3 uur verder. Toen moesten we onze tenten op gaan zetten. Samen met Joyce en Elise sliep ik in een tentje van ongeveer 2 bij 2 meter, dat was lekker krap. Onderweg hebben we al zoveel mooie dieren kunnen zien. De temperatuur in het noorden van Namibië is warmen dan een Windhoek. Het was elke dag zo rond de 40 graden, gelukkig was er een groot zwembad op de camping. Wayne en Christina hebben elke dag een heerlijke ontbijt, lunch én diner voor ons klaargezet. ’s Avonds zijn we naar een drinkplaats voor de dieren geweest achter ons kamp. Vanaf de bankjes kijk je omlaag naar de waterplas. Je moet heel stil zijn om geen dieren af te schrikken. Op het moment dat wij gingen was het nog licht, dus we hebben de zon onder zien gaan. Dit was zo ontzettend mooi. Het moment waarop er dan een kudde olifanten uit de bosjes komt om water te gaan drinken was zo indrukwekkend. Echt geweldig om dit te zien.

Elke ochtend zouden we om half 6 uur ontbijten zodat we op tijd konden vertrekken. Ik op tijd mijn wekker gezet en ervoor gezorgd dat ik netjes op tijd klaar ben, maarja we zijn in Afrika. Half 6 is geen half 6, dit wordt altijd later. Meestal vertrokken we rond 7 uur en kwamen we rond 13 uur weer terug, omdat het echt té warm was. In de middag konden we dan lekker aan het zwembad liggen en dan deden we later een afternoon tour. We hebben zoveel dieren gezien. Echt heel gaaf!
Even een opsomming van alle dieren die we hebben gezien de afgelopen dagen:
• Olifant
• Giraffe
• Zebra
• Gnoe
• Neushoorn (wit en zwart)
• Steenbok
• Hyena
• Luipaard
• Jakhals
• Vos

Ook hebben we een nighttour gedaan. In een open jeep gingen we het park rond. Met een speciaal rood licht werden de dieren zichtbaar. We hebben weer heel veel springbokken gezien, een kudde olifanten, twee neushoorns en we zagen een luipaard. Deze was niet heel goed te zien, maar ik zag hem een springbok aanvallen.

De terugweg zijn we gestopt in het plaatsje Okahandja. Hier was een craftmarket. Dit is zo leuk, allemaal handgemaakte beeldjes van hout. Hier moet je echt om de prijs onderhandelen, want de verkopers zetten heel goed in. Ik wist het al, maar ik heb het nog een keer ervaren, ik ben daar niet zo goed in. Ik heb dan medelijden met de verkopers, omdat ik weet dat ze het niet allemaal heel breed hebben en ook niet veel verdienen. Vanaf Okahandja was het nog zo’n 40 minuten naar Windhoek. Toen Windhoek in zicht was en we nog 15 minuten moesten rijden, begon de auto ineens te trillen. In eerste instantie dachten wij dat het aan de weg lag. Maar toen Wayne de auto langs de kant van de weg zette bleek een van de achterbanden helemaal kapot te zijn. Een andere auto met vier mannen stopte om ons te helpen. Het was een wonder dat dit niet in Etosha gebeurd was, de wegen daar waren pas echt heel slecht.

• 18 Oktober 2017 - 18:52

Veronique:

Dat was denk ik heeeeeeel indrukwekkend of niet. Wat een mooi continent is Africa, vindt je niet
    De patiënten moesten het van de week dus zonder jullie stellen :-)))

• 18 Oktober 2017 - 20:36

Jaa dat was het zeker! Het was zo mooi!! Nee haha, gisteren zijn we weer begonnen. Ik loop nu een week stage op de intensive care :)

• 18 Oktober 2017 - 21:42

Buurvrouw Weer:

Geweldig Anouk. Mooi dat je dat allemaal meemaakt. Geniet dr van. Groetjes Joke

• 18 Oktober 2017 - 21:48

Carla:

Wat zullen dat indrukwekkende dagen geweest zijn! Prachtige foto's. Groetjes en veel liefs.

• 18 Oktober 2017 - 22:38

Bas:

Lijkt me geweldig om al die dieren in hun eigen leefomgeving te zien. Je maakt ons echt jaloers.
    Wat maak jij daar veel mee.

• 26 Oktober 2017 - 10:45

Suzan:

COOL!!!! :-)
    Alhoewel... 40 graden: haha.
    Wat een adembenemend mooi plekje op aarde! Die heb je mooi in the pocket!
    Succes op de IC deze week.