Korte update - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van anoukbeijer - WaarBenJij.nu Korte update - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van anoukbeijer - WaarBenJij.nu

Korte update

13 November 2017 | Namibië, Windhoek

Het uitgaan in Windhoek is echt heel leuk. Afgelopen weken hebben we de karaoke nights ontdekt. Deze zijn twee keer in de week. Na een aantal avonden alleen gekeken te hebben, ben ik ook zelf het podium op gegaan. Die avond was het een Afrikaanse thema-avond én een competitie. Dus we moesten in het Afrikaans zingen. Kenton (onze huisbaas) had wel een lied in gedachten, dit lied had ik nog nooit eerder gehoord. Maar samen met Rhomy en Kenton ben ik het podium op gegaan en hebben we een Afrikaans lied gezongen. Helaas hebben we geen prijs gewonnen, maar het was echt heel leuk. Er kwam zelfs iemand naar ons toe die ons een drankje gaf en vond dat we sfeer in de avond hebben gebracht. Toen de competitie afgelopen was, mocht er ook in het Engels gezongen worden. Toen ben ik nog twee keer het podium opgegaan om mijn zangkunsten aan iedereen te laten horen. Toen ik de volgende dag de filmpjes bekeek had ik toch wel door dat het in onze oren beter klonk dan dat het was. Ik zal jullie de video’s besparen haha!

Af en toe kan het hier flink onweren. Het regenseizoen is namelijk begonnen. De hele stad is omringd door bergen, daardoor galmt het extra hard.

We hebben onze stage in Central Hospital afgesloten. Ik ben nog een aantal keer naar theatre (operatiekamers) geweest. Hier heb ik een laserbehandeling van het verwijderen van nierstenen mogen zien. De volgende dag heb ik een verwijdering van de galblaas mogen zien. Dit vond ik heel interessant. Als het ware werden er vier gaten in de buikwand gemaakt. Één van deze gaten diende voor de camera en de andere drie voor de tangetjes/scharen om de galblaas te kunnen verwijderen. Toen de galblaas eruit was, vond ik hem kleiner dan dat ik zou verwachten. Vervolgens werd de galblaas opengeknipt en konden de we galstenen zien. Het waren er heel veel en ook een aantal vrij grote. De volgende dag zijn Joyce en ik naar pediatric oncology geweest, ik was heel benieuwd hoe deze afdeling was. Central Hospital is het enige ziekenhuis in heel Namibië met een specialisering in kinderoncologie. De afdeling was dan ook overvol. Ik vond het allemaal heel interessant. Je zag heel veel zieke kinderen, met één oog, infusen, opgezette hoofden en buiken. Ook hebben we twee beenmergpuncties mogen zien. Daarnaast zijn we veel naar Home of Good Hope geweest. Ik vind het echt heel leuk daar.

We kregen bericht dat er afgelopen weekend geen of vies bruin water in heel Windhoek is. Om een beetje voorbereid te zijn hebben we lege 5 liter flessen gevuld met kraanwater. Gelukkig hebben we dit niet nodig gehad en hadden we goed water! Zaterdag ben ik met
Rhomy en Elise wezen shoppen in de shoppingmall. Nu was alles begin oktober al in kerstsferen versierd.Maar nu zat ook echt de kerstman er. Wij konden het niet laten om even samen een foto te maken haha.

Donderdag gaan we voor een paar dagen naar de Sossusvlei en Swakopmund. Ik ben heel benieuwd en heb er echt zin in.

• 13 November 2017 - 17:33

Veronique:

Leuk weer van je te horen Anouk, ik had het al gemist :-)) en fijn dat je het zo naar je zin hebt !!!!!

• 14 November 2017 - 17:57

Astrid:

Hoi Anouk, leuk dat daar karaoke hebt gedaan.... misschien leuk om dat ook eens tijdens onze familie-kerstfeestjes te organiseren. Mag
    jij als eerste

• 14 November 2017 - 18:08

Hahaha, nou ik denk dat ik pas. Dat is beter voor iedereen :p

• 15 November 2017 - 12:14

Suzan:

Ha Anouk! Gelukkig een update.... ik begon ook al te denken... oh ik zie zelfs een nog nieuwere: ga snel kijken. Tot zo!

• 19 November 2017 - 20:17

Marianne :