We zijn er! Windhoek!! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van anoukbeijer - WaarBenJij.nu We zijn er! Windhoek!! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van anoukbeijer - WaarBenJij.nu

We zijn er! Windhoek!!

Blijf op de hoogte en volg

06 September 2017 | Namibië, Windhoek

Daar zijn we dan. Aangekomen in ons appartement in Windhoek na een lange reis van 12.5 uur. We hebben een tussenlanding gehad in Luanda, in Angola. Gisteren ben ik met mijn ouders en mijn zusje naar Schiphol gegaan, waar we met de rest van de groep hebben afgesproken. Ik was niet heel zenuwachtig, ik had nog steeds niet echt het besef dat ik echt vier maanden weg zou gaan. Onze ruimbagage konden we vast inchecken. Twee koffers van 23 kilo mochten wij meenemen. Dit leek in eerste instantie goed te doen, totdat ik thuis de koffers gewogen had en er toch echt nog 5 kilo uit moest worden gehaald. Nadat wij onze ruimbagage hadden ingecheckt was het echt tijd om afscheid te nemen, toen kwam het besef wel echt. Ik ga al mijn lieve vriendinnen, familie én mijn hondje heel veel missen, maar ik heb zeker heel erg veel zin in de komende maanden.
De vlucht is me gelukkig meegevallen, ik heb nog een aantal uurtjes wat kunnen slapen. Bij aankomst in Namibië moesten wij eerst nog door de douane, wat overigens heel erg lang duurde. Er stond een hele lange rij, waarbij er op een Afrikaans tempo gewerkt werd. Wij waren erg benieuwd hoe het met ons visum zou gaan, wij hadden namelijk nog geen officieel visum gekregen. Alleen een formulier van 1 A'4tje met de gegevens van ons alle vijf er op gekladderd. Maar het is allemaal goed gekomen. Alle vijf hebben we ons visum gekregen! In de aankomsthal stond onze huisbaas Kenton ons al op te wachten met mijn naam op een papiertje. Onze koffers hebben we in ons appartement afgezet en hierna zijn we meteen door gegaan naar een shoppingmall om boodschappen te doen. Dit was een erg grote supermarkt waar vrijwel alles te vinden is. Het Namibische geld is nog wel even wennen. Ook rijdt Kenton op z'n Afrikaans haha. Hij wordt zelfs de best worse driver genoemd. Onderweg zagen we al bavianen langs de kant van de weg zitten. Wij hebben een appartement voor 10 personen. Op dit moment wonen wij hier nog alleen met ons vijven. Morgen zal nog een Nederlands meisje zich bij ons voegen. Ik deel een slaapkamer samen met twee andere meiden, ook delen wij samen een badkamer. We hebben een ruime keuken en een erg grote woonkamer. We hebben ook drie honden, deze zijn van Kenton, hij woon naast ons.

Toen ik thuis in Nederland wegging gaf mijn moeder mij een pakketje mee dat ik pas mocht open maken als ik in Windhoek was. Het was moeilijk, maar ik heb me in kunnen houden haha. Toen ik het uitpakte was het een boekje met allemaal persoonlijke teksten van familie, vriendinnen en kennissen. Echt een supermooi cadeau waar ik heel erg blij mee ben!

Voor deze week hebben wij nog niet veel op de planning staan. Een beetje de stad verkennen denk ik. En Namibische simkaarten halen, zodat we goedkoper kunnen bellen en internetten. Maandag hebben we een introductiegesprek met de contactpersoon in Namibië. En dinsdag zullen we dan beginnen aan onze stage in het ziekenhuis.

  • 06 September 2017 - 23:02

    Carla:

    Leuk om te lezen hoe julile eerste dag daar verlopen is. Maak er een mooie tijd van. X

  • 07 September 2017 - 11:17

    Liny En Henk:

    Hallo Anouk, Leuk dat verslag van jou.We hebben het met interesse gelezen en zullen dit natuurlijk steeds doen. Heel veel groeten van ons beiden

  • 07 September 2017 - 13:26

    Suzan:

    He Anouk,
    Wat fijn dat de reis voorspoedig is verlopen en dat je in Namibië bent! Eindelijk kun je alles zien, ruiken, ervaren. Wat cool dat je al bavianen hebt gezien. Je klinkt relaxt, mooi! :-)
    We gaan via deze blog gezellig een beetje 'meeliften' op jouw ervaringen...


  • 07 September 2017 - 17:41

    Buurvrouw:

    Leuk om te lezen.

  • 09 September 2017 - 13:10

    Astrid:

    Hoi Anouk, leuk om je op deze manier te volgen... heel veel plezier daar

  • 12 September 2017 - 21:43

    Marianne :

    Leuke foto's. Ziet er gezellig uit.

  • 16 September 2017 - 20:00

    Iris:

    Wat een leuk en origineel cadeau!!
    Het huis ziet er echt mooi uit, zo op de foto wel iets beter te zien :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 16 Aug. 2017
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 16014

Voorgaande reizen:

05 September 2017 - 28 December 2017

Mijn reis in Namibië

Landen bezocht: